sobota, 3 maja 2014

NA KOLACJĘ




Jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie, że dla mnie kolacja to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dlaczego? Bo to właśnie z nią mam zawsze największe problemy. Przygotowanie śniadania przychodzi mi gładko (kilka propozycji przedstawiałam tutaj), do pracy zabieram zwykle odpowiednio zbilansowane posiłki, przygotowane wcześniej w domu (drugie śniadanie + lunch). Obiad też zwykle przygotowuję sama po powrocie do domu. Niestety zajęta domowymi obowiązkami  często zapominam o 3-godzinnej przerwie miedzy posiłkami i ok. 21-22 dopada mnie „wilczy głód”. Rzadko jestem wtedy w stanie zadowolić się marchewką lub jabłkiem. Jednakże nowy cel, jaki mam zamiar osiągnąć do września wymaga ode mnie dużej samodyscypliny. Wieczornemu podjadaniu mówimy stanowcze NIE. Co zatem zamierzam jeść na kolację? Zasada jest prosta: źródło wartościowego białka plus warzywa i zero węglowodanów.

1. Sałatki

Wybierzcie swój ulubiony rodzaj sałaty (ja zwykle jadam roszponkę, rukolę, sałatę masłową lub rzymską) i dodajcie kilka warzyw – pomidora, ogórek, paprykę. Jeśli sama sałata z warzywami to dla Was niewystarczająca porcja (zwłaszcza po treningu) dodajcie np. tuńczyka, krewetki lub pieczonego kurczaka.



2. Pieczona ryba

Łosoś może być zbyt tłusty ale ryby takie jak pstrąg, śledź czy dorsz z powodzeniem możesz spożywać na kolację. Posyp rybę dużą ilością przypraw (jednak dodaj jak najmniej soli), skrop cytryną, dodaj kilka ząbków czosnku, zawiń w folię i wstaw do piekarnika. 



3. Grillowane lub pieczone warzywa

To jeden z moich ulubionych przepisów. Pokrój w plasterki cukinię, paprykę i bakłażana, dodaj ulubione przyprawy (zioła prowansalskie, oregano, tymianek) skrop odrobiną oliwy z oliwek i piecz w piekarniku aż zmiękną.



4. Pieczony kurczak lub indyk z warzywami

Przyprawiamy średniej wielkości filet z piersi kurczaka lub indyka, marynujemy go w ulubionych przyprawach, pieczemy w piekarniku. Podajemy z ugotowaną zieloną fasolką lub szparagami.




5. Guacamole

Osobiście nie przepadam za oryginalną wersją z limonką, dlatego dość mdły smak avocado przełamuję dodając miąższ pomidora. Pieprz, odrobina soli i gotowe!


6.   Zupa krem

Gotowana na kostce przygotowanej wcześniej z zamrożonego rosołu. Do bulionu wystarczy dodać warzywa: marchewkę, brokuły, seler, por. Gdy zmiękną dodajemy przyprawy i miksujemy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz